کاراک کاراک .

کاراک

رایج ترین مشکلات کاتالیزور چه هستند ؟ | بهترین تعمیرگاه کاتالیزور

مبدل های کاتالیزوری در سیستم اگزوز بین موتور و صدا خفه کن قرار دارند و یکی از آخرین خطوط دفاعی در برابر آلودگی هوای خودروها هستند. از این قطعات برای تبدیل آلاینده هایی مانند  اکسید نیتروژن به گازهای بی ضرر استفاده می کنند. در این مقاله شما را با مشکلات رایج کاتالیزور خودرو و یکی از بهترین تعمیرگاه ها برای تعمیر این مشکل آشنا می کنیم ، تا انتها با ما باشید . 

 


رایج ترین مشکلات  مبدل کاتالیزوری چیست ؟


مبدل های کاتالیزوری اغلب به مدت 10 سال یا بیشتر کار می کنند، اما ممکن است آلوده شوند یا دچار گرفتگی ، داغ شدن بیش از حد یا آسیب فیزیکی شوند که منجر به عملکرد ضعیف موتور و در نهایت خاموش شدن آن می شود.

 


یکی از آلاینده‌های مضر گاز سرب است که می‌تواند کاتالیزورها را از بین ببرد، یکی دیگر  از آلاینده‌ها مایع خنک‌کننده موتور است که می‌تواند به دلیل معیوب بودن واشر سر سیلندر و روغن موتور به سیستم احتراق نشت کند. این مایعات می توانند مبدل کاتالیزوری را مسدود کنند تا گازهای خروجی از آن عبور نکنند. موتورهای اتومبیل مانند ورزشکاران هستند زیرا به اکسیژن زیادی نیاز دارند. اگر جریان اگزوز محدود شود، به این معنی است که هوای کمتری وارد موتور می شود و عملکرد آن کاهش می یابد. اگر موتور به کندی پاسخ دهد یا پس از مدتی کار خاموش شود، ممکن است مبدل کاتالیزوری مسدود شده مقصر باشد.

خرابی سنسور اکسیژن می تواند باعث گرم شدن بیش از حد مبدل کاتالیزوری شود. در بسیاری از وسایل نقلیه، "اگزوز" در زیر وسیله نقلیه قرار دارد و  می تواند توسط زباله های جاده یا با عبور از حاشیه آسیب ببیند.

 


تعمیر و نگهداری مبدل کاتالیزوری


از جمله علائم خرابی مبدل کاتالیزوری عبارتند از:

  1. عملکرد ضعیف موتور
  2. کاهش شتاب
  3. دود تیره اگزوز
  4. بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد از اگزوز
  5. گرمای بیش از حد زیر خودرو


هر زمان که چنین علائمی را در خودرویتان دیدید به یک تعمیرگاه معتبر برای رفع مشکل خودرویتان مراجعه کنید . پیشنهاد ما با شما تعمیرگاه مکانیکی وستینال می باشد .  تشخیص زمان تعویض مبدل کاتالیزوری شما توسط متخصصین ما با دقت بالا بررسی می نمایند و در صورت لزوم با قطعات اصلی و دارای ضمانت اصالت کالا تعویض می گردند.

پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده وسیله نقلیه شما می تواند به تاخیر انداختن این لحظه تا حد امکان کمک کند ، در صورتی که  برای کاتالیزور خودرویتان به یک تعمیرگاه معتبر نیاز دارید ، با مجموعه وستینال تماس حاصل فرمایید : 

09128682286

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۸:۵۵ توسط:طالقانی موضوع: نظرات (0)